תפריט

8 דרכים איך להתמיד ולבצע את החלטות – חלק א

 

איך להתמיד ולבצע את החלטות

חלק א

כפי שכולנו יודעים כולנו אומרים "בשנה החדשה אני משנה את ההרגלים", "בשנה החדשה אני מתחיל מחדש". קל להגיד אך קשה לבצע. כ-44% מהאנשים באוכלוסייה לוקחים החלטה בתחילת שנה. וכ-80% מהם נוטשים אותה חודש לאחר מכן. אנשים מחליטים החלטות שנה אחרי שנה ומפרים אותן.
אז איך עושים את זה?

1. לעשות החלטה ספציפית
החלטות כמו: השנה אני אבלה יותר זמן עם הילדים שלי או שהשנה אני אעשה יותר ספורט הן כלליות מדי ורוב הסיכויים שהן לא יתממשו. בקלות אנחנו נסחפים אחרי המטלות של החיים ולכן אנחנו צריכים לקבוע לוח זמנים מדויק בו אנחנו הולכים לממש את החלטות שלקחנו.
לדוגמא יום ראשון ב18:00 אני עושה אימון משקולות במשך שעה, יום שלישי ב19:00 אני עושה ריצה חצי שעה, יום שישי ב9:00 אני הולך לשיעור יוגה. יום חמישי ב18:00 יכול להיות היום הקבוע לבילוי עם הילדים שלכם.
התזמון המדויק עוזר לנו להפוך את ההחלטה להרגל.

2. הזמן הטוב ביותר להתחיל לבצע את החלטה
כשאנחנו דוחים דברים תמיד יש לנו תירוצים למה מחר זמן טוב יותר לעשות אותם.
• מחר יום חדש אני מתחיל דף נקי.
• אני אתחיל אחרי החגים כשאני אכנס לשגרה.
• עדיף להתחיל ביום ראשון בתחילת השבוע (התירוץ האהוב עלי)
• בתחילת חודש.
• אחרי יום ההולדת שלי.
(אתם מוזמנים לרשום בתגובות למטה איזה עוד תירוצים יש בשביל לא לבצע את החלטות של השנה החדשה)
כשאנחנו דוחים דברים יש לנו תחושה שאם נבצע אותם מחר יהיה לנו קל יותר. האמת היא ששום דבר לא היה קל יותר מחר, זה יהיה אפילו יותר קשה. אם נעכב ונדחה דברים, ההתלהבות שהייתה לנו בזמן קבלת ההחלטה תפחת. כשאנחנו עושים פעולה מידית אנחנו מקבלים מומנטום. המומנטום כלי הכרחי על מנת להגשים את המטרה שלנו.
הזמן הטוב ביותר להתחיל הוא עכשיו.

3. רישום ומעקב
כשאנחנו עושים מעקב אחרי ההחלטות שלנו יש לנו יותר סיכוי להצליח. אם תעקבו אחרי הפעולות שלכם תדעו אם אתם עומדים ביעדים שלכם או לא. כמה ימים אתם עושים ספורט, מה אתם אוכלים בבוקר, כמה שעות אתם עובדים, כמה שעות אתם גולשים באינטרנט, האם התרגזתם על מישהו היום, כמה כסף הוצאתם היום וכו'. המודעות הזאת תחזק את השליטה העצמית שלכם.
למשל קיבלתם החלטה לשנה החדשה להוריד במשקל 5 קילו. השלב הבא הוא לעשות מעקב על מה אתם אוכלים. עצם המודעות תגרום לכם לאכול מזון בריא יותר. ללא תיעוד ומעקב קל להתעלם מדברים שאתם אוכלים בהיסח הדעת כמו סוכריות או קרואסונים שיש במשרד הקבלה.
אני במשך השנתיים האחרונות ממלא כל בוקר וכל ערב יומן שהכנתי כדי לעקוב על הפעולות שאני עושה. אני רוצה שהפעולות שלי יועילו לי להגשמת החזון שלי, אם לא אני משנה את הפעולות שלי ביחס למטרות שלי.
להורדת דף מעקב יומי לחץ כאן.

4. להחליט החלטה שמדליקה אתכם ונותנת לכם מוטיבציה
התלהבות היא מרכיב בסיסי בהגשמת מטרות.
המטרות שאתם מציבים לעצמכם צריכות להיות מטרות שאתם באמת רוצים להגשים. שימו לב שאתם לא קובעים מטרות שמישהו, בן משפחה או בן זוג רוצה עבורכם. תרצו את המטרה בשביל עצמכם, לא למען אחרים. הגדירו מטרה שתעשה לכם טוב, שמדליקה אתכם, כזו שתהיו מוכנים להשקיע מאמץ על מנת להשיגה. יש הבדל אם אתם אומרים אני צריך לסדר את הארון בגדים או אני רוצה לסדר את הארון.
ההתלהבות הזו היא הדלק שיניע אתכם לממש את היעדים שלכם.
טיפים נוספים בפוסט המשך.

שיהיה לכם המשך יום נפלא
חי






קבל עכשיו בחינם את ערכת הכוח
לפעול ותתחיל היום.


לערכה לחץ כאן

אודות חי

חי שגיא הוא יועץ עסקי שמוביל להצלחה אישית ועסקית. הוא בעלים של חברת "הכוח לפעול". השיטה שפיתח, שיטת "הכוח לפעול", מיושמת היום בקרב חברות היי טק, פיננסים, תקשורת ועוד. בעל ניסיון של מעל עשר שנים כמאמן שחקנים, במאי, מורה למשחק מול מצלמה, מנחה סדנאות ראיון טלוויזיוני ומחבר הספר "רגע אמיתי". מוביל אלפי אנשים, פוליטיקאים, אנשי תקשורת, שחקנים, אנשי עסקים ובכירים בצה"ל להוציא מעצמם את הטוב ביותר.
 

מפת הגעה