תפריט

איך לפרסם עסק חדש מבלי לחשוש

איך לפרסם עסק חדש מבלי לחשוש

אז איך לפרסם עסק חדש? אתם מכירים את זה שיש לכם התלהבות ותשוקה אדירה למה שאתם עושים? שאתם פועלים מתחושת שליחות? שאתם יודעים שיש לכם המון מה לתת לעולם?

ואז אתם משקיעים חודשים מהחיים שלכם בהקמת עסק חדש, מיזם, כתיבת ספר או הפקת הצגה ואז מגיע רגע האמת שבו צריך להוציא את הילד הזה לעולם. ופתאום משום מקום צף קול בראש שאומר: "אתה בטוח שזה מה שאתה רוצה לעשות?".
רגע לפני אתם מסתכלים על כפתור ה-"פרסם" אבל האצבע מתחילה להיות כבדה. הפרסום הופך להיות פתאום סכנה אמתית לקיום שלכם.

הפעם הראשונה שהרגשתי בעוצמה את התחושה הזאת הייתה שהקמתי את העסק הראשון שלי.
האתר שלי "חי שגיא סטודיו למשחק" היה מוכן לפרסום ולקח לי חודש ללחוץ "פרסם".
רצו לי בראש ים מחשבות: "מי אני שאפתח סטודיו למשחק? ועוד לקרוא לו חי שגיא סטודיו למשחק. זה מגלומני מדי. מי אתה שתלמד שחקנים משחק, אתה רק בן 24. למדת רק חודשיים משחק. בטח אנשים יגידו מה הוא מבין. אנשי מקצוע בכלל יגידו שכל אחד פותח היום סטודיו ושאני בטח סתם עוד שרלטן. ואם זה יכשל? זה יהיה פדיחה עצבנית. השם שלי שם בענק".

הפעם השנייה שהרגשתי את התחושות האלה היו לפני שהוצאתי לאור את הספר שלי "רגע אמיתי". עברו לי אותן המחשבות: "מי אתה שתוציא ספר משחק בגיל 30, מה הניסיון שלך? רק דודות אמריקאיות בנות 50 מוציאות ספרי משחק".

עכשיו אני כותב פוסט בבלוג החדש שלי, של העסק החדש שלי, ואני חווה את הפחד הזה בפעם השלישית אבל בעוצמה נמוכה הרבה יותר, כך שאיכשהו זה אפילו מצחיק אותי.

אז מאיפה באות המחשבות החמוצות האלה?

המחשבות האלה זה הדרך של תת המודע להגיד "חביבי יצאת מאזור הנוחות שלך, עזוב אותך כדאי שתעשה אחורה פנה. אנשים מכירים אותך כחי הבמאי ומאמן השחקנים, זאת הזהות שלך, זה מי שאתה. מה עכשיו אתה גם מנטור להצלחה אישית ועסקית?"

הרחבת הזהות העצמית היא אף פעם לא קלה. לכל אחד מאתנו יש את הצורך הבסיסי להרגיש תחושת ביטחון. רובנו חשים פחד עצום בנוגע לבלתי נודע. אנחנו מעדיפים להתמודד עם כאב שכבר מוכר לנו מאשר להתמודד עם כאב בלתי ידוע. יש אמרה שאומרת "שד מוכר נוח יותר משד לא מוכר", אתגרים חדשים תובעים מאתנו להתאמץ יותר, וההתמודדות עם מצבים חדשים מעוררת תגובות רגשיות חזקות.

אם מצאתם את עצמכם אי פעם במצב שבו לא הייתם מוכנים כלל לשקול לעשות משהו, שבו הגבתם: "אף פעם לא הייתי עושה דבר כזה", "זה לא אני" או "אני לא כזה".
זה אומר שנתקלתם במחסומיה של הזהות שלכם.
בכל פעם שמתחתי את הגבולות של עצמי נגרמה לי אי נוחות רבה. מצד שני אתגרים חדשים מביאים איתם הרבה אושר וסיפוק כי הם מאפשרים לי להרחיב את גבולות ההגדרה העצמית שלי.
פתאום אני מסוגל לביים סרטים, ללמד שחקנים, לכתוב ספר, לפרסם בלוג, להרצות בפני אנשים ולעזור להם לעשות שינויים מידיים בחיים שלהם.

אז איך לפרסם עסק חדש ואיך אני התמודדתי עם החשש והספקות לפרסם את האתר החדש שלי?
האמת שדי בקלות, פשוט שיתפתי אתכם בסיפור שלי.
אני מזמין אתכם לנצל את ההזדמנות הזו ולהרחיב את הזהות שלכם. שכנעו את עצמכם לעשות דברים שלא הייתם חושבים שאתם מסוגלים לעשות.

בפוסט הבא ארחיב על 4 הדרכים להתמודד עם תחושת הספק.

אתם מוזמנים לשתף את הפוסט הזה עם אנשים אהובים עליהם.

חי

אודות חי

חי שגיא הוא יועץ עסקי שמוביל להצלחה אישית ועסקית. הוא בעלים של חברת "הכוח לפעול". השיטה שפיתח, שיטת "הכוח לפעול", מיושמת היום בקרב חברות היי טק, פיננסים, תקשורת ועוד. בעל ניסיון של מעל עשר שנים כמאמן שחקנים, במאי, מורה למשחק מול מצלמה, מנחה סדנאות ראיון טלוויזיוני ומחבר הספר "רגע אמיתי". מוביל אלפי אנשים, פוליטיקאים, אנשי תקשורת, שחקנים, אנשי עסקים ובכירים בצה"ל להוציא מעצמם את הטוב ביותר.
 

מפת הגעה