תפריט

אימון עסקי – שבע העצות שיכולות להרוס את העסק שלך

אימון עסקי – שבע העצות שהורסות לך את העסק

שבע העצות שהורסות לך את העסק

כשהפכתי להיות עצמאי לפני כ- 12 שנים, אף אחד לא הכין אותי לעולם העסקים וגם לא היו סדנאות אימון עסקי לעסקים מתחילים שבאו ללמד איך לשווק את העסק שלך.
בבית הספר חינכו אותי להוציא ציונים גבוהים, ללכת לאוניברסיטה ולמצוא עבודה מסודרת.
כשהקמתי את העסק שלי, עשיתי לא מעט טעויות במהלך הדרך. הקשבתי לעשרות יועצים, בעלי עסקים וחברים קרובים, שאמרו לי מה אני צריך לעשות ואיך לשווק את העסק שלי.
צירפתי לכם את שבע העצות הגרועות ביותר שקיבלתי.

  1. "תעשה מה שאנשים מצליחים בתחום שלך עושים"
    אחת הטעויות הכי גדולות שלי היא שהסתכלתי איך כל המנטורים המובילים משווקים את עצמם בארץ, ועשיתי את אותו הדבר. מה שגרם לי להיראות אחד מיני רבים, בלי שום אופי וייחוד.
    למשל, כולם פרסמו בפייסבוק, אז גם אני פרסמתי בפייסבוק. מה שהתברר כמהלך לא חכם במיוחד בטווח הארוך. ברגע שפייסבוק שינה את האלגוריתם, כל תכנית השיווק שלי קרסה.
    אז, הבנתי שהמטרה שלי היא למצוא את הסיפור הייחודי שלי ולשווק בדרך שונה ממה שאחרים עושים. התחלתי לעלות הרבה מאמרים וסרטונים לבלוג שלי, וככה אנשים נחשפו לעבודה שלי.
  2. "לך ליועץ השיווק הכי מצליח, הוא ירים לך את העסק"
    בתחילת דרכי לא ידעתי מאיפה להתחיל לשווק את העסק שלי, אז הלכתי ליועצת הפייסבוק המובילה בתחום. הסכמתי לשלם 1500 ש"ח על פגישה של שעתיים. זה סכום שבזמנו היה דמיוני עבורי, אבל אמרתי לעצמי שאם זה יקפיץ את העסק שלי, אז זה שווה את זה.
    כמובן שהמפגש לא הרים את עסק שלי כמו שהובטח לי, והרגשתי כאילו שרפתי את הכסף שלי.
    מאוחר יותר במהלך הדרך הבנתי שאין תרופת קסם או קיצורי דרך, זאת האחריות שלי לקדם את העסק שלי. כדי שהעסק שלי יצליח, אני צריך לגרום לו להצליח.
    היה לי קל ונוח להאשים את יועצת הפייסבוק במקום לקחת אחריות על העסק שלי.
    צריך לזכור שהתפקיד של יועץ הוא לתת לנו כלים מעשיים שיכולים לעזור לנו במהלך הדרך, הוא לא יכול לעשות את הדרך עבורנו.
    התפקיד שלנו הוא ללמוד מהטעויות שלו, ככה נוכל לחסוך זמן יקר ועוגמת נפש מיותרת.
  3. "תשקיע במיתוג"
    במשך השנה הראשונה שלי בניתי אתר מאוד מושקע ומעוצב כמו של טוני רובינס, אבל התביישתי לפרסם אותו. השקעתי כל כך הרבה זמן במיתוג, אבל לא היו לי לקוחות. העדפתי לברוח לצד הטכני כדי לא לחתור למגע ישיר עם לקוחות.
    האמת היא שהתביישתי לספר לאנשים שאני מנטור, כי "מי אני שאהיה מנטור".
    היום אני מלווה לא מעט בעלי עסקים בתחילת דרכם שעושים את אותה הטעות, הם עסוקים בכרטיס הביקור שלהם ובהגדרת התפקיד שלהם בחברה. הם משקיעים יותר מדי זמן באיך דברים נראים, ולא בערך שהם נותנים ללקוחות שלהם.
    אם היום הייתי מתחיל מהתחלה, הייתי משתף כמה שיותר אנשים במה שאני עושה. הייתי מעלה פוסט בפייסבוק שמספר את הסיפור שלי, ובסופו הייתי מזמין אנשים להשתמש בשירותים שלי. בנוסף, הייתי מתקשר לכל האנשים הקרובים אליי ומבקש מהם שימליצו עליי. ככה נוצר מעגל לקוחות, אנשים שממליצים מפה לאוזן.
    ברגע שהייתה תנועה ראשונית של לקוחות, אז הייתי מתחיל לעבוד על המיתוג.
    התנועה הראשונית עוזרת לנו ללמוד מה הצרכים והבעיות של הלקוחות שלנו.
  4. "אתה צריך לבנות משפך שיווקי ומערכת דיוור"
    בסוף כל חודש אנחנו רוצים להוציא כמה שפחות כסף ולהכניס כמה שיותר כסף לעסק.
    לא פעם אנחנו מוצאים את עצמנו מתעסקים בדברים שאנחנו לא מתמחים בהם, רק בניסיון לחסוך כסף. אנחנו עושים הרבה דברים טכניים, שגוזלים מאיתנו זמן יקר.
    במקום להשקיע בהבאת לקוחות לעסק שלי בשנה הראשונה שלי, בניתי אתר, משפך שיווקי, רשימת דיוור, מערכת סליקה ועוד. לא נהניתי לעשות את כל הדברים האלה, והייתי מתוסכל מאוד. לא בשביל זה פתחתי את העסק שלי.
    האמת היא שעשיתי את כל הפעולות האלו כי פחדתי להוציא הרבה כסף על אנשי מקצוע. האירוניה היא שזה עלה לי יותר יקר לא לעבוד עם אנשי מקצוע.
    תחשבו על זה, בשנה שבניתי את האתר ואת מערכת השיווק, לא היו לי היו לקוחות, אז לא נכנס לי כסף. זה הכניס אותי למצב כלכלי קשה יותר.
    אז, איך אפשר לעבוד עם אנשי מקצוע אם אין לנו תקציב? הפתרון שלי היה לעשות ברטר (החלפת שירותים ומוצרים) עם אנשי מקצוע. אני עשיתי ברטר עם המעצבת הגרפית שלי – היא עיצבה לי את "יומן הכוח לפעול", ואני עשיתי לה אימון עסקי.
    אם יש לכם בעיה כלכלית, תנסו להיות יצירתיים, תמיד יש שפע של פתרונות ואפשרויות.
  5. "לא כדאי לך לפתוח עסק, רוב העסקים נסגרים. אי אפשר להצליח בארץ"
    בתחילת הדרך אנחנו רוצים לוודא שאנחנו עושים את הצעד הנכון, אז אנחנו מתייעצים עם האנשים הקרובים ביותר אלינו, בתקווה שיאשרו את הצעד שלנו.
    זה לא חכם להתייעץ עם מישהו שכל החיים שלו היה שכיר ומעולם לא פתח עסק, ובאותה מידה לא רצוי להתייעץ עם מישהו שסגר את העסק שלו, כי אז הוא מדבר מהמקום הכואב שלו.
    הייתי הולך להרבה סדנאות אימון עסקי לעסקים בשביל לקבל טיפים ועצות. ברוב סדנאות סיפרו לי איך 9 מתוך 10 עסקים נסגרים תוך 7 שנים. לרוב הפחידו אותי, כדי שאני אקנה את קורס ההמשך.
    אף אחד מהם לא אמר לי: "יש אחד שמצליח, תתמקד בו. תלמד איך הוא הצליח, איך הוא משווק, איך הוא מנהל את העובדים שלו, ותקבל ממנו השראה".
    האנשים הטובים ביותר להתייעץ איתם הם אותם אנשים שהעסק שלהם מצליח.
    אנחנו רוצים ללמוד מהם איך הם התמודדו עם מצבים אתגרים, מה היה ה- mindset שלהם.
    חשוב לציין, אנחנו מחפשים השראה ולא העתקה.
    אנחנו לא רוצים לעשות בדיוק מה שהם עשו, כי לכל אחד מאתנו יש את המסלול הייחודי שלו.
    אם משווקים אומרים לכם רק: "תעשו קופי פייסט למה שאני עשיתי ותצליחו", קחו בחשבון שלרוב זה נועד לכישלון.
  6. "צריך להיות מומחה בתחום שלך"
    יש אנשים שהופכים להיות תלמידים נצחיים. הם עוברים מסדנה לסדנה ומחפשים עוד ועוד ידע. הם אומרים לעצמם "ברגע שיהיה לי מספיק ידע, אז יהיה לי ביטחון לפתוח את העסק שלי."
    האמת היא שהם מפחדים לקפוץ למים, והלמידה היא רק תירוץ שמעכב אותם מלפתוח את העסק שלהם. הם לא מבינים שהלימוד אף פעם לא נפסק. אנחנו כל הזמן בתהליך למידה ושיפור, והכי חשוב הוא התרגול והיישום של מה שאנחנו לומדים.
    אני מאמין שהדרך הכי טובה ללמוד, היא ללמד.
    כשהתחלתי ללמד משחק, הייתי בן 24. יצא לי ללמד שחקני תאטרון עם ותק של 10 שנים בתחום. לעומתם, אני למדתי חודשיים משחק. אז למה הם בואו ללמוד אצלי?
    היתה לי ההתלהבות, התשוקה והאכפתיות, שכבשה אותם ועזרה להם להצליח.
    בחיים אתם לא יכולים לדעת כמה אתם טובים, עד שאתם עושים.
  7. "אתה צריך מוצר טוב, כי מוצר טוב מנצח"
    אנשים משקיעים את רוב הזמן שלהם בלפתח מוצר. הם מחכים עד לרגע שהמוצר יהיה מושלם, ואז הם יתחילו לשווק אותו. הם מאמינים שאם הם יבנו מוצר מעולה, אז הלקוחות יגיעו אליהם. כשהם מסיימים לבנות את המוצר המושלם, הם מגלים שאף אחד לא יודע עליו. יש מקרים שהם מגלים שאין שיווק למוצר שלהם, אז הם מתוסכלים שהם שרפו הרבה מאוד שעות עבודה ללא הכנסה.
    רצוי לשנן את המשפט הבא:  בלי שיווק, אין לקוחות ואין כסף.
    זה לא חכם להשקיע רק בבניית מוצר, צריך להשקיע גם בשיווק.
    שיווק ומכירות הם צינור החמצן של העסק.
    אם אתם אומרים: "אני לא טוב בשיווק, זה לא בשבילי", אז תשקיעו את הזמן, ותלמדו לשווק. אף תינוק לא נולד איש שיווק, זאת מיומנות נרכשת.
    המטרה שלכם היא ללמוד להיות אמנים בשיווק.
    אחרי הכל מה זה שיווק? בסך הכל לשתף אנשים, במה שאנחנו עושים, בכמה המוצר המעולה שלנו יכול לשפר את החיים שלהם.

רוצים ללמוד עוד על איך לקדם את העסק שלכם?

אני מזמין אתכם לאירוע שלי "ההרצאה שסוגרת את ההרצאה הבאה"

אירוע שבו תלמדו איך להתגבר על פחד מלשווק.
כבר לאחר האירוע אתם תעשו את הצעד הראשון
לעבר ההצלחה שלכם.

מוכנים?

לחצו כאן

אודות חי

חי שגיא הוא יועץ עסקי שמוביל להצלחה אישית ועסקית. הוא בעלים של חברת "הכוח לפעול". השיטה שפיתח, שיטת "הכוח לפעול", מיושמת היום בקרב חברות היי טק, פיננסים, תקשורת ועוד. בעל ניסיון של מעל עשר שנים כמאמן שחקנים, במאי, מורה למשחק מול מצלמה, מנחה סדנאות ראיון טלוויזיוני ומחבר הספר "רגע אמיתי". מוביל אלפי אנשים, פוליטיקאים, אנשי תקשורת, שחקנים, אנשי עסקים ובכירים בצה"ל להוציא מעצמם את הטוב ביותר.
 

מפת הגעה