תפריט

איך לשמור על תזונה בריאה בזמן החגים

איך לשמור על תזונה בריאה בזמן החגים


אהבת את הכתבה הזאת?  קבל עוד כתבות כמו זו שישלחו לך ישירות למייל: 
    הרשם עכשיו    

איך לשמור על התזונה בריאה בזמן החגים
התחלתם לאכול בריא יותר, אתם מרגישים טוב יותר, אנרגטיים יותר ואז פתאום מגיעים החגים.
לשמור על התזונה בריאה בזמן החגים זה נראה כמו משימה בלתי אפשרית. איך אפשר לשבת שעתיים מול מאכלים וקינוחים שמנצנצים מול לכם העיניים? אבל כפי שאתם יודעים לא כל הנוצץ זהב, ובדרך כלל אנחנו מתבאסים על עצמנו שלא עמדנו בפיתוי.
לכן הכנתי לכם 7 טיפים שעזרו לי ויעזרו לכם לעבור את החגים בריאים (ושלמים)!

  1. לשתף את המארח בהרגלי האכילה שלנו
    אנחנו לא רוצים להגיע למקום ולגלות שאין לנו מה לאכול. אנחנו רוצים להרגיש בנוח עם מה שאנחנו אוכלים ולא לאכול "כי זה מה יש". לכן, כדאי לדבר מראש עם המארח (כמה ימים מראש), לשתף אותו בהרגלי האכילה שלנו ולראות איך הוא יכול להתחשב בנו.
    לדוגמא: אשתי ואני אוכלים את סלט הירקות שלנו בלי רוטב. אז בארוחת ראש השנה ביקשנו שיתבלו את הסלט אחרי שניקח מנה לצלחת שלנו.
    אם לא נעים לכם לבקש, אתם מונעים מהמארחים את הנאה הכי גדולה שלהם, הם רוצים שיהיה לכם נעים ונוח. אז פשוט תגידו להם מה אתם אוהבים. זה המהות של לארח- לענות על הצרכים של האורח.
  1. להביא אתנו אוכל בריא ומושקע שאנחנו אוהבים
    תמיד כיף להכין אוכל שאנחנו אוהבים, בעיקר אם הוא בריא ושייך לתפריט שלנו, ככה אנחנו מוודאים יש לנו מה לאכול ועל הדרך גם מקרבים את שאר האורחים לעולם שלנו.
    לדוגמא: אני ואשתי לא אוכלים אוכל ממותק. במקום לדאוג מה נעשה בסיום הארוחה שיגיעו הקינוחים, אשתי הכינה קינוח סורבה שעשוי רק מפירות טבעיים שהכינה ב-5 דקות בבלנדר. האורחים טרפו אותו יותר מכל העוגות שהיו על השולחן.
  2. ליזום נושאי שיחה חדשים
    לפעמים מה שהכי קשה בארוחות זה שאנשים מדברים בעיקר על אוכל. הקושי עם שינוי תזונה הוא בעיקר בראש, לא בגוף, הראש הוא זה שמפריע. אל תתפתו לשבת ולהקשיב לשיחות על אוכל לא בריא או אפילו שיחות שמבקרות את התזונה שלכם. תצרו נושאי שיחה חדשים שמעניינים אתכם. אפילו תכינו מראש נושאים שהייתם רוצים לדבר עליהם עם האורחים ותשלפו אותם ברגע שבא לכם.
  3. מה קורה אחרי ?
    בכל פעם שאתם מתקשים לעמוד בפיתוי ובא לכם מזון לא בריא, תחשבו מה המזון הזה יעשה לגוף שלכם אחרי שתאכלו אותו. תדמיינו את התחושות: כאב הבטן, תחושת ההתפוצצות, היובש בגרון, הבחילה. ידעתם שבצק יכול להישאר שבועיים בגוף?! ששמן מטוגן הופך מיד לשומן טראנס, שגורם להתקפי לב? כשיורדים לפרטים של מה קורה אחרי שאוכלים את המזון הלא בריא, יותר קל להיזכר למה אנחנו רוצים להימנע ממנו.
  4. למחוק את צמד המילים "אחרי החגים"
    "אחרי החגים אני אחזור לעשות ספורט", "אחרי החגים אני אתחיל לאכול בריא". בלבלה. ברגעי חולשה אנחנו משתמשים בתירוץ של "אחרי החגים".
    אנחנו משכנעים את עצמנו שזה לא משנה מה אנחנו אוכלים. אנחנו מצדיקים לעצמנו שהיום אני יכול "להיות רע" כי מחר אני אתנהג "טוב יותר".
    המחשבה הזאת בדרך כלל גורמת לנו לאכול כמויות גדולות של אוכל לא בריא, כי מחר כבר לא נוכל לאכול מה שבא לנו, אז יאללה אפשר להשתולל. ומה קורה למחרת ?אנחנו מרגישים רע עם עצמנו ששברנו את החוקים של עצמנו. תחושה שלא עוזרת לנו לחזור ולשמור על התזונה שלנו. תזכרו שכששוברים את ההרגל הרבה יותר קשה לחזור למסלול, כי נצטרך ליצור עוד הפעם את המומנטום שהיה לנו.
  1. ארוחת פשרה אחת בחגים
    תקופת החגים היא ארוכה וכוללת הרבה מפגשים וארוחות. אתם יכולים להחליט מראש על ארוחה אחת או שתיים שבה אתם מרשים לעצמכם להתפשר על התזונה שלכם. תהיו ספציפיים לגבי מה אתם הולכים להתפשר עליו, למשל: "אני מרשה לעצמי לאכול 2 סוגי אוכל בעיקריות וקינוח אחד מחוץ לתזונה" חשוב מאוד שתעמדו בהחלטה שהצבתם לעצמכם, אם תתחילו למתוח את הגבולות זה יכול להיגמר רע… (מניסיון). בדרך הזאת אתם גם תוכלו ליהנות מהארוחה, גם לשמור על תזונה בריאה יחסית וגם להרגיש שאכלתם בתנאים שלכם בלי לשבור את החוקים.
  2. חג זה להיות ביחד – לא לאכול ביחד
    תזכרו שהמהות של החגים זה ההתכנסות עם המשפחה והחברים ולא האוכל! זה לא באמת חשוב מה כל אחד אוכל. תאכלו מה שעושה לכם טוב ומשמח אתכם בלי לדפוק חשבון לאף אחד. תבלו ביחד ותשמחו ביחד לא משנה מה אתם אוכלים או מה אחרים אוכלים. העיקר להיות ביחד.

הטיפים האלה הם מסוג הטיפים שנשמעים קטנים, אבל עושים הבדל גדול בתוצאות, ומשפיעים מאד על הבריאות והשמחה שלכם.

מאות (!) טיפים כאלו מחכים לכם בעוד חודש,

באירוע הדגל שלי, "פשוט לעשות את זה"

חצי אולם כבר מלא, ואני מחכה לכם – כל הפרטים וההרשמה כאן עכשיו

אני מאחל לכם חג שמח ומלא אהבה,

חי

אודות חי

חי שגיא הוא יועץ עסקי שמוביל להצלחה אישית ועסקית. הוא בעלים של חברת "הכוח לפעול". השיטה שפיתח, שיטת "הכוח לפעול", מיושמת היום בקרב חברות היי טק, פיננסים, תקשורת ועוד. בעל ניסיון של מעל עשר שנים כמאמן שחקנים, במאי, מורה למשחק מול מצלמה, מנחה סדנאות ראיון טלוויזיוני ומחבר הספר "רגע אמיתי". מוביל אלפי אנשים, פוליטיקאים, אנשי תקשורת, שחקנים, אנשי עסקים ובכירים בצה"ל להוציא מעצמם את הטוב ביותר.
 

מפת הגעה